Korvattiin maanantaina 23.4. toisessa ryhmässä sitä yhtä sunnuntaita mikä jäi väliin. Radat olivat lyhyitä, mutta tuli ihan tarpeeseen tällainenkin treeni. Ja mä pääsin karjumaan mun aksa-äänellä :D

Rata 1


Vaikeutena oli tosiaan saada se koira haltuun heti pussin jälkeen ja ohjata hyppäämään pussiin nähden "väärältä puolelta". Pari kertaa sain karjaistua Tiran mun lähelle ja hyppäämään oikein, mutta nähtiin myös niitä missä pieni berni viilettää korvat hulmuten hypyn väärin päin ja naureskelee, että näinhän sen kuuluu mennä. Juu ei ;) Ihanaa oli se, että Tiralla oli vauhtia, mutta samalla mä huomasin sen että mun piti puhua sille heti kun se katosi putkeen, koska muuten se juoksi täysillä hypyn ohi. Olisi ollut niin paljon helpompaa, jos hyppy olisi ollut edes vähän enemmän keskempänä putkeen nähden, mutta kaikkea ei voi saada ja mitä hauskaa siinä sitten olisi ollut :D

Rata 2


Kakkosrata muuten samanlainen, mutta ohjattiin toiselta puolelta (oikealta, koira siis vasemmalla) ja hyppy oli taas väärinpäin. Tira meni ihan hyvin, vaikka kerran jäikin kuuntelemaan jotain täydessä vauhdissa ja kolautti päänsä suoraan pussin alkuun.. Hirveä kolaus ja täysillä jatkettiin loppuun, vaikka varmaan näki vähän tähtiä :D Otettiin pari kertaa pelkkä pussi erikseen eikä se vauhti kauheasti hidastunut (ehkä vähän katseli ekalla kerralla kummissaan). Kokeiltiin myös nostaa rengas maksikorkeuteen, mutta ei tuo raukka tajunnut niin ei kiusattu tällä kertaa enempää.

Rata 3


Kolmannella radalla mä sain juosta. Ja koira sai juosta. Otettiin nimittäin pieni non-stop rata ja ohjaukset kummaltakin puolelta. Me oltiin ekoina ja otettiin ensin niin, että mä juoksin sisäradalla ja Tira ulkoradalla, aloitus renkaalta. Tarkoituksena oli myös pidentää putkeen lähetystä aina kierros kierrokselta, mutta en tiedä onnistuttiinko me siinä. Ei siinä juostessa jaksanut ajatella sen suuremmin :D Tira oli ihan hyvä, vähän sitä häiritsi mun jarrutukset putkeen mentäessä ja kaarroksissa, mutta se on ollut aina meidän ongelma. Ei sentään pysähtynyt kokonaan niin kuin joskus ;)

Toisella kierroksella mä juoksin siis ulkoradalla ja piti kieltämättä pinkoa aika kovaa, erityisesti tuolta putken takaa.. Ja mikä yllätys, Tira juoksi nyt ihan täysillä! Samalla se vaikeutti ihan älyttömästi tota viimeisen hypyn ja renkaan väliä, koska mä en ehtinyt kiepsahdella siitä mitenkään enkä kiertää kaikkia esteitä. Esitettiin siinä siis kaunista bernibalettia, mutta oli ihana nähdä miten Tirakin pinkoi niin lujaa kuin tassuista lähti. Ja molempia janotti ihan vähäsen treenien jälkeen :D