1319027408_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Oltiin eilen tokotreeneissä Espoon Ikean parkkiksella. Tapahtui joku ihme ja me oltiin 20 minuuttia etuajassa, niin otettiin Tiran kanssa kahdestaan seuraamista, jääviä ja luoksetulon stoppia (seisominen).

     Jäävät menivät ihan hyvin, stopit olivat nopeita ja seuraaminen ok. Ainoa miinus oli vino maahanmeno. Seuraaminen muuten meni myös ihan ok, mutta Tiran ajatukset olivat vielä ihan selvästi niissä pensaikon hajuissa ja pää kääntyili sinne vähän liian usein. Luoksetulossa mä meinasin repiä mun hiuksia, koska Tira ei taas tunnistanut käsimerkkiä. Teki pari läpijuoksua niin vaihdoin takapalkkaan, minkä avulla sitten onnistuttiin. Stoppi ei ollut kyllä yhtään nätti ja toi valui useamman metrin, mutta ainakin se pysähtyi..

Porukkaa alkoi pikkuhiljaa valua paikalle, niin otettiin Tiran kanssa siinä vieressä muutama kontaktiharjoitus (että saa aivot kohdalleen) ja vein sen takaisin autoon lepäämään. Alkurupattelujen jälkeen (~15min) hain Tirpun takaisin ja jatkettiin taas seuraamisella. Nyt palikat oli suunnilleen oikeissa kohdissa ja näytti jo (mun silmiin) aika hyvältä. Korjailin samalla Tiran perusasentoa (meinaa valua mun eteen, koska olettaa namien olevan oikeassa kädessä. Mä kyllä pyrin palkkaamaan vasemmasta!!) Otettiin myös paikallaan käännöksiä ja meni ihan ok. Kokeilin uudelleen luoksetulon stoppia ja näytti yhtä pahalta mitä aikaisemminkin. Vaihdoin taas takapalkkaan jolloin saatiin taas (erittäin) valuva pysähdys. Voi olla joku uuden treenipaikan kirous tai äkillinen katkos aivoissa, mutta selvästikään ei ollut näin häiriövarma! Saatiin kyllä seuraamisen lisäksi jotain positiivistakin, nimittäin kaket. Otettiin pelkkiä i-m vaihtoja eri etäisyyksiltä ja palkkasin usein (tavoitteena oli siis saada varmuutta). Tira nousi aina ekalla käskyllä (jonka jälkeen palkkasin) ja matkat olivat suunnilleen 2m, 3m, 5m, 6m. Vikalla kerralla (eli etäisyys 6m) otettiin kaikki vaihdot putkeen eikä mitään ongelmaa. Jihuu!

1319027673_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Treenien jälkeen kotona Tiralla oli vielä hurjasti intoa jäljellä, niin naksuttelin sille vähän aikaa. Otettiin ihan vain tavaroiden nostamista ja mä yritin valita sellaiset esineet, joiden kanssa Tiralla voisi olla vaikeuksia. Aika reilua :D Ensimmäinen esine oli lieriönmallinen vitamiini(?)purkki. Tira töni sitä kuonolla pari kertaa, jonka jälkeen rupesi tarjoamaan suun avaamista ja purkin ottamista suuhun. Pahus, se oli vähän liian helppo :D
     Toisena kokeilin Tiran kynsisaksia. Kynsien leikkaaminen ei kuulu Tiran lempiasioihin ja sen ilme muuttuu masentuneeksi aina, kun sakset otetaan esille. Niinpä mä oletin, että inho estää sitä nostamasta kynsisaksia ja saataisiin vähän haastetta. Mun järkytykseksi Tiran ainoa haaste oli saada ote litteähköistä saksista (jotka olivat lattialla) ja lopulta se onnistui siinäkin. Aivojen käyttö jäi aika vähäiseksi, mutta verrattuna Tiran teini-iän inhoon pitää mitään epämiellyttävältä tuntuisia tavaroita suussaan, on tämä aika luksusta :)

1319028647_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Maanantaina repäistiin ja tehtiin neljän tunnin (~14km) lenkki kameran kanssa. Oli ihan mielettömän upea syysilma ja kaikki tämän merkinnän kuvat ovat tuolta päivältä :) Tira on ollut nyt turkin pudottamisen jälkeen tosi energinen (siis tavallista energisempi) ja jaksoi pitkällä lenkilläkin remuta itsekseen pitkin kallioita ja ojia. Ilman hiustenhalkomista ei päästy kuitenkaan tälläkään kertaa :D Oltiin just pysähdytty tosi kallioiseen maastoon ottamaan kuvia, kun meistä muutaman sadan metrin päässä kuului rytinää. Mä lähdin heti takaisin Tiran luo ja olin päässyt melkein kosketusetäisyydelle, kun pusikosta lähti neljä kaurista/peuraa. Ja ihan kuin saippuapala toi koira livahti mun sormista ja säntäsi suoraan perään.. Mä tuijotin pari sekuntia ja mietin mitä tapahtui ennen kuin havahduin huutamaan tuota piskiä takaisin :D Peuroilla ei ollut onneksi mitään hätää siitä, että toi mörssäri olisi saanut ne kiinni, joten Tira vetäisi siinä kallioiden alla lähinnä pienet jäljestyskierrokset ja juoksi sitten mun luokse. Ja joo, sen kerran kun ollaan noin lähellä muita eläimiä ja kamera on mukana, koira tekee jotain tollaista milloin kuvien ottaminen on viimeisenä mielessä! :D

Uljas metsästäjä!
1319027824_img-d41d8cd98f00b204e9800998e