Treeneissä oli tänään ihan mahtava fiilis! Mulla oli älyttömän hauskaa, Tira oli mielettömän innoissaan ja me osattiin yhdessä!
Nyt vihdoin Tira on muuten tehnyt treeneissä sitä, mitä olen halunnut ja toivonut neljän ja puolen vuoden ajan eli rauhoittunut kentän laidalla. Tänäänkin Tipu joko istui nätisti mun vieressä tai kävi makaamaan jalkojen juureen ja piti kontaktia. Muut koirat eivät ärsyttäneet, kun pitivät nokkansa kaukana Tiran peppuvilloista ja Tira näytti niin rauhalliselta. Ja silti kentällä riitti virtaa! Katsotaan onko tämä ohimenevä vaihe vai ei, miltä sitten muutaman viikon päästä näyttää :D
      Ainakin toistaiseksi valeraskausmökötys on siis ohi, mutta saa nähdä miten käy kun Tira jää huomenna yksin kotiin.

Ennen kuin katsottiin rataa tarkemmin, otettiin pari kertaa kepit, muutama hyppy ja Aa'ta.

Ensimmäinen rata


Kaikki saivat mennä radan kaksi kertaa läpi (välissä tauko kun muut yrittivät). Meidän ensimmäinen kerta oli niin lähellä täydellistä kuin vain voi olla (meidän taidoilla). Mä yritin tässä miettiä meidän ongelmakohtia, mutta ei niitä löytynyt ensimmäiseltä radalta.. Rataantutustumisessa kouluttaja ehdotti yhtenä vaihtoehtona valssia esteiden 4-5 ja 9-10 väliin, mutta mä olin taas kauhuohjaaja enkä saanut mahdutettua niitä mun päähän. Eli ohjasin ne pätkät Tiraa oikealla kädellä ja omasta mielestä tein siinä oikean päätöksen. Se on meille helpompi tapa, mutta mun pitäisi myös muistaa harjoitella noita vaikeampia puolia, erityisesti kepeillä. Nytkin mä vein Tiran ihan keppien alkuun ja pysyttelin siinä koiran oikealla sivulla kokoajan. Tira pujotteli tänään tosi hienosti, sai ekstrakehuja muiltakin!

Erityisen ylpeä mä olen keppien jälkeisestä hypystä eli 7-8 välistä. Mä olin ajatellut vaihtaa puolta siinä vaiheessa kun Tira lopettelee kepit, mutta jotenkin jäin hämmästelemään tuon nopeutta ja myöhästyin itse. No, mun päivän paras päätös oli heittää Tira hypylle nro 8, tehdä onnistunut (!!!!!!!!!!!) takaaleikkaus ja jatkaa ohjausta koiran vasemmalla puolella. Mä en todellakaan odottanut sen toimivan, mutta Tira yllätti taas. Ei tullut stoppia, kieltäytymistä, esteen kiertämistä vaan Tira tykitti hienosti radan loppuun. Meidän treeniporukka on kyllä ihan mahtava ja siinä vaiheessa kun mulle sanottiin ettei radassa ollut mitään korjaamista, oli pakko heittää Tipulle ylimääräisiä nameja ja antaa iso halaus, mun muru ♥

Toinen kerta ei sitten mennyt niin hyvin :D Mä olin just ehtinyt pysähtyä kakkoshypyn kohdalle ja katsoa Tiraa, kun se rakki varasti :D Mun virhe oli se, etten palauttanut sitä takaisin vaan annoin tulla. Omat ajatukset menivät kyllä ihan sekaisin ja se näkyi koko radalla. Tiivistetysti meidän virheet: Tira meinasi ohittaa vitoshypyn ja piti pysäyttää se siihen eteen ja antaa uusi käsky, kepit olivat tosi huolimattomat, (ei virhe, mutta nyt sain tehtyä 7-8 välin alkuperäisen suunnitelman mukaan ja meni hyvin, en uskaltanut yrittää enää takaaleikkausta :D) ja Tira hidasti selvästi putkelle nro 15 mennessä. Ei siinä mitään vakavaa ehtinyt tapahtua, mutta tota varastamista ei saa kyllä enää hyväksyä!

Kaikki koirakot olivat niin taitavia, että saatiin illalle vielä toinen rata.

Toinen rata


Samalla kun kouluttaja mietti radan rakennetta (tuli siis ihan lennosta), me otettiin kerran kymppiputki (se oli tosta keskeltä vielä pienellä mutkalla, mutta mun luovuus loppui jossain vaiheessa rataa piirtäessä) ja hypyt 1-3.

Radassa ei ollut mitään sen kummempaa, päästiin hyvin Aa'lle asti jonka jälkeen tuli toi mua kammottanut kohta. Mietin aika kauan tota muurilta putkelle menoa, mutta itse tilanne meni taas niin nopeasti ohi että sävelsin jotain päästäni :D Mun piti yrittää vaihtaa jotenkin puolta, mutta Tira oli liian nopea joten kulma putkelle oli turhankin vaikea. No joo, Tira jatkoi päivän teemaa eikä epäröinyt yhtään kun kiisi putken läpi vikalle hypylle.

Nyt kun muistan niin pitää mainita vielä se, että ollaan nostettu treeneissä rimoja, muurin korkeutta ja lisätty pituuteen palikoita. Vielä ei olla ihan maksimitoissa, mutta sinne päin suunnataan :)

Mä en voinut treenien jälkeen muuta kuin rutistaa tuota koiraa ylpeänä, on se vaan paras :)

Vaihteeksi vauhtikuva :)