Käytiin tänään illalla treenaamassa tihkusateessa. Tira oli ihan sekaisin onnesta kun käännyttiin meidän normaalille treenikentälle. Pääasiassa tehtiin tänään: paikallamakuu, vapaana seuraaminen, liikkeestä maahanmeno ja sivulletulo.

Paikallamakuu oli aika helppo, koska ympärillä oli niin pimeää etten mä nähnyt (tai kuullut lähinnä sateen ja pipon takia :) ) jos tuli ihmisiä lähelle. Pisin matka 9 metriä ja pisin aika vain 30 sekuntia. Tira oli nätisti, vaikka loppuvaiheessa rupesi vääntyilemään.

Seuraaminen oli pääasiassa ok. Treenattiin sitä niin alkuvaiheessa, että Tira kävi vähän ylikierroksilla. Ja koska treenattiin nimenomaan vapaana seuraamista, mä en voinut mitenkään (edes vahingossa) rauhoittaa hihnan avulla. Meidän seuraaminen meni nyt lähinnä hitaan kävelyn harjoitteluksi, koska Tira pysyi oikeassa kohdassa vain, jos mä kävelin kolme kertaa hitaammin. Omastakin mielestä mä harpoin ehkä vähän liian lujaa, mutta pitää muistaa jatkossa.

Maahanmeno oli muuten nätti, mutta Tira meni taaas vähän liian vinoon. Nyt tohon on pakko puuttua, koska sitten kun mä rupean kävelemään siitä eteenpäin, kompastun 80% varmuudella Tiraan. Muuten aika nopea ja kivannäköinen!

Sivulletulo oli niiin hieno!! Jotenkin vahingossa ei olla käytetty/harjoiteltu sillä uudella käskyllä vaan tankattu sitä vanhaa.. Ja tänään tapahtui taas jotan edistystä (me edistytään tässä 4 kuukauden välein) :-) Harjoiteltiin ensin kunnon kiepsahdusta edestä sivulle, mutta sitten helpoitettiin vähän, vaikka tuokin meni ihan hyvin. Mä menin Tiran viereen ja annoin käskyn. Ja kerrankin Tira käytti kunnolla takapäätään ja kiepsahti eikä vain kiertänyt kaukaa!! Harjoiteltiin tätä muutaman kerran niin, että saatiin pari kunnon harjoitusta peräkkäin.