Tiran 1-vuotis synttärit olivat siis viime tiistaina. Vietettiin pienimuotoisia juhlia ihan perheen kesken :) Tira sai oman luu-kakun, sekä paljon lahjoja.
Kakku maistui erinomaisesti, katosi ihan parin minuutin sisällä. Lahjatkin olivat Tiran mielestä kivoja, tosin Tira innostui pakettien repimisestä vasta viimeisen lahjan kohdalla (silloinkin mä vingutin lelua, joka paketista löytyi, ja annoin sen Tiralle. Tira teki sille saman mitä kaikille leluilleen, eli repi. Mä ehdin väliin juuri sopivasti, ja vain paperi joutui torahammaskakaran saaliiksi, lelu säästyi toistaiseksi). Lahjaksi Tira sai: vinkulelun, hammashoitopuruluita, kaksi isompaa luuta, uuden kamman sekä ensi kesäksi veneeseen pelastusliivit :)

Mä olen nyt innostunut paikallaolosta jostain ihmeen syystä. Nyt ollaan parina päivänä tehty jotain ihme harjoituksia, en kyllä tiedä yhtään onko hyödyllisiä. Ainakin nostavat Tiran kierroksia :D Eli mä käsken Tiran istumaan ja lähden itse juoksemaan pois päin. Ensin tehtiin ihan niin, että mä liikahdin vain nopeasti ja jos Tira nousi (mitä tapahtui aika usein), niin komensin takaisin istumaan. Nyt Tira pysyy jo aika hyvin, vähän säpsähtää ja meinaa lähteä perään, mutta istuu kuitenkin kiltisti.
Ollaan tehty tätä lähinnä sisällä, ja tänään edettiin siihen, että mä pystyin juosta toiseen huoneeseen eikä Tira liikahtanutkaan. Hyödyllistä tai ei, ohjaajan kunto nousee, kun hyppii edestakaisin.

Tänään otettiin paikallaoloa myös ulkona. Mentiin taas siihen paikkaan, mistä menee autoteitä parin kymmenen metrin päästä, ja siinä kyllä menee melkein yötä päivää vähintään muutama auto.. Alue on nurmikkoa, ja siinä ympärillä on pari puuta.
Laitoin Tiran maahan keskelle aukiota ja rupesin itse kävelemään Tiran ympäri, pisimmillään olin ehkä 5-6 metrin päässä. Kävelin/hypin/hölkkäsin/juoksin siinä n. 40 sekunnin ajan ja Tira katseli ihan rauhassa mitä taas sekoilen. Kun tuli vapauttamisaika, menin aika lähelle ja käskin istumaan. Siitä ohjasin suoraan sivulle ja palkkasin hyvin. Samalla reissulla tuli kuvattua jonkun verran, vähän Tiraa, kasveja ja maisemia. Ainoastaan maisemakuvat onnistuivat haluamallani tavalla, sillä niissä ainakin valo oli oikea (vähän liian myöhään kameran kanssa liikkeellä). Niitäkin kuvia voisi joskus laittaa jonnekin esille, jos jaksaisi :D

Tiran 1-vuotis Synttärikuvia:

blogi11.jpg

blogi8.jpg

blogi10.jpg

blogi9.jpg