Mä olen kuukauden ajan miettinyt mitä kaikkea pitäisi kirjoittaa blogiin ja nyt kun Word on auki, en muista enää mitään. Joulukuu meni mun osalta vähän ohi, koska olin (ja olen edelleen) tajuttoman väsynyt töistä ja kaikesta muusta kiireestä. Samaan aikaan on ollut hirveä syyllisyyden tunne Tiran takia, koska tunnit vuorokaudessa eivät ole mitenkään riittäneet kaikkeen ja on pitänyt sitten karsia meidän yhteistä aikaa. ”Onneksi” koirakin on ollut aika treeniväsynyt ja aloitti vielä juoksunsa (23. päivä joulukuuta, loistava ajoitus..) niin ei tarvitse murehtia enää sitä :D Tekeehän Tira mielellään vieläkin temppuja ja muuta, mutta kaiken uuden opettelu voisi olla pientä tuskaa mulle. Tiran käsitys laatuajasta on nyt enemmänkin ”istun sun sylissä ja sä rapsutat mua” ja ”anna mä pesen sun korvat lenkin jälkeen”. Ehditään molemmat kerätä motivaatiota kevättä varten! :D

Kuitenkin, takaisin vuoden viimeisiin kuulumisiin.

Marraskuun viimeisenä viikonloppuna mä olin alajaoston vuosikokouksessa ja pikkujouluissa. Ensin mainittu meni melko kivuttomasti, mutta tulihan sieltä jotain pientä tehtävää ensi vuotta odotellessa.. :D Pikkujouluissa ei tullut mitään muita järkytyksiä, mutta meitä muistettiin muiden menestyneiden joukossa koularista. Saatiin diplomi ja aivan ihana käsintehty bernikyltti.



Joulukuun ensimmäinen viikonloppu meni tuttuun tapaan messarissa. Isot kiitokset Mintulle, Hennille ja Jennalle hauskasta seurasta! Tuli taas naurettua koko vuoden edestä :D Tänä vuonna jaksoin roikkua bernikehällä sentään muutamien urosten ajan (kannustamassa tuttuja) kun taas sunnuntaina vierähti useampi tunti gronttuja katsellessa. Pitäisikö vaihtaa suosiolla rotua kokomustaan? :D Sunnuntaina eksyin (eli mut kiskottiin väkisin, kiitos Minttu!!) vielä isoon kehään pikkuisen gronttuneidin kanssa ja oli taas vähän erilainen kokemus :D

Seuraava viikonloppu vierähti yllättäen taas näyttelyssä – tällä kertaa Ruotsin puolella. Pipsa kysyi mua messarilauantaina matkaseuraksi Pohjoismaiden Voittajaan Tukholmaan eikä tarvinnut miettiä kauaa vastausta :D Mulla oli lauantaina vielä aamuvuoro, mutta ehdin sentään pyörähtää puolen tunnin ajan kotona ennen kuin suuntasin kohti Kirkkonummea ja Turkua. Matkattiin siis yölaivalla niin, että oltiin aamulla näyttelypaikalla ennen ovien aukeamista :D Katsottiin sunnuntaina bernikehä kokonaan ja tehtiin huolellinen kierros myyntikojuilla. Mä olisin voinut jäädä loppupäiväksi rapsuttelemaan IHANIA bernityttöjä sennenyhdistyksen kojulle, mutta jatkettiin vielä matkaa kivaan shoppailupaikkaan Tukholman laidalle. Maanantaina ehdin taas pyörähtää parin tunnin ajan kotona ennen töihin lähtöä ja nyt onkin hyvä yrittää muistella miten monen kahvikupin voimalla loppupäivä meni :D
     Videoin kännykällä muutaman pätkän bernikehästä, löytyy täältä  (poistin äänet ettei meidän kommentoinnit kuulu :D)

Jouluna oltiin ihan vain kotona ja sukuloimassa Valkeakoskella. Mulla oli ruhtinaalliset kolme vapaapäivää joten keskityttiin siskon kanssa lähinnä syömiseen ja rentoutumiseen.
     Tira oli ollut taas kuluvan vuoden aikana tosi kiltti ja keräsi ison kasan mm. nameja, luita ja leluja. Tänä vuonna väsymys yllätti taas pakettien repijän ja mun piti auttaa vähän parissa viimeisessä. Jostain syystä muiden paketteja olisi silti ollut kiva repiä?





Uudenvuoden Tira oli isän kanssa mökillä. Mulla oli (yllätys) töitä niin Tiran ei tarvinnut olla yksin kotona vaan sai riekkua isän kanssa miten halusi. Järjestely sopi kyllä Tiralle tosi hyvin, koska ei ollut kuulemma reagoinut mitenkään vaimeisiin pamahduksiin, mutta mulle oli vähän outoa olla uutena vuotena ilman Tiraa :D Täällä kyllä vaikutti olevan joku ydinsota kaiken sen jytinän keskellä. Tiran tulon jälkeen ei ole kyllä voinut nauttia raketeista enää entiseen malliin kun tietää miten paljon osa koirista inhoaa niitä.