Kesäkuun huippukohdat olivat tokon SM-kisat Klaukkalassa ja loppukuusta parin päivän vierailu Helsingissä. Köyhää, vai mitä :D Muuten ohjelmaan kuului normaalien lenkkien lisäksi erittäin vähän treenausta ja jonkin verran uintia.

Käytiin ihan kesäkuun viimeisinä päivinä taas siskon luona keskustassa. Tällä kertaa saatiin ihan autokyyti, koska tuo julkisilla liikkuminen on niin vaikeaa.. Kahdeksi päiväksi mulla ja koiralla oli tavaraa suunnilleen kaksi kassillista + laukku, mutta kaikki olivat tietysti välttämättömiä!

Keskiviikkona mentiin heti kaupan kautta Rajasaareen. Majoittauduttiin heti rannalla olevalle penkille ja Tira sai ensimmäisen uroskoiran peppuunsa kiinni. Suunnilleen 20 minuuttia meni ennen kuin uroksen omistaja tuli etsimään koiraansa ja koko tämän ajan oltiin hätistelty kyseistä koiraa Tiran kimpusta pois. Neiti itse yritti pari kertaa ponnettomasti murahtaa, mutta kun se taktiikka ei toiminut niin Tira pakeni veteen (uros yritti muuten vedessäkin astua niin kauan kunnes mä pääsin kiskaisemaan sen pois).

Rajasaaressa.
1314371434_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Muuten Rajasaari vierailu meni rauhallisesti. Kierreltiin Tiran kanssa siellä ympäriinsä ja Tira pääsi uimaan vähän joka puolella saarta. Iltapäivällä jatkettiin kuitenkin matkaa takaisin keskustaan ja huilattiin joku tunti ennen lenkille lähtöä. Siinä loppuiltapäivästä kierreltiin joku kolme tuntia Etelä-Helsinkiä (Eiran läpi katsomaan veneitä, Kaivarin vierestä rantaa pitkin melkein Kauppatorille ja Espan kautta takaisin Punavuoreen). Oli vähän väsynyttä porukkaa, kun päästiin takaisin kaupunkikotiin! Tiran turkki oli kuivunut kokonaan puolessavälissä reissua ja siitä lähtien vauhti vähän hidastui (oli tosi kuuma!).

Tira ja meri.
1314371573_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1314371855_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

"Väsyttäääää.."

1314373212_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

"...mutta ei voi nukkua, koska joku tekee RUOKAA!"
1314373229_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Torstaina tehtiin aamulenkki Kampin suuntaan. Oli taas hirveän kuuma ja vesipullo ahkerassa käytössä. Sisko ja Tira istuivat vähän aikaa tennarin ulkopuolella, kun mä kävin hoitamassa asioita ja olivat heti saaneet jonkun iäkkäämmän naisen ihailemaan Tiran kauneutta :) Tietenkään tätä ei tapahtunut mun läsnä ollessa, koska mä karkotan olemuksellani kaikki rapsuttelijat :D Tira oli tosi hieno citykoira eikä juuri välittänyt manskun liikenteestä tai puistojen ihmispaljouksista.

Tira tähyilee koffissa.
1314373109_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Vähän päälle tunnin lenkki oli väsyttänyt tuon ennestäänkin väsyneen koiran, joten pystyin jättämään sen hyvillä mielin yksin kun lähdettiin siskon kanssa shoppailemaan. Parin tunnin jälkeen vastassa oli levännyt koira ja jatkettiin taas pienten mutkien kautta takaisin kotiin. Kotona ei viihdytty paria tuntia kauempaa, kun jo jatkettiin matkaa äidin luokse yöksi. Tira sai nyt ihan kunnolla kerrostaloelämyksiä :D