Edellisestä kokeesta kotiuduttua mä ryntäsin heti nettiin etsimään varapaikkoja lähellä oleviin kokeisiin. Saman päivän iltaan mennessä olin jo ilmoittanut Tiran seuraavalle lauantaille Lietoon :D Ja koska olen ihmeellisen fiksu, mulla oli lokakuulle vielä yksi koe varalla (poistamassa ykköstulospaineita).

Lauantaina 24.9. tokoiltiin siis TSAU:n hallissa, tuomarina Ilkka Stén. Koira oli rennosti ja ohjaaja hermoili.

Luoksepäästävyys 10
- Samaa laatua mitä aina. Täydellinen.

Paikalla makaaminen 10
- Ei niin täydellinen. Mä odotin jotain kuutosta, koska mun silmiin se oli niiiin hirveää. Tira haisteli maata, pisti pään maahan, nosti pään ylös, haisteli taas maata, pisti pään takaisin maahan, nosti pään ylös... Ja toi haistelu oli pahimmillaan sitä, että se nojasi lavallaan maahan ja ojensi kaulaa pitkälle!! Mun mielestä se piippasi myös vähän ja steppasi takatassuillaan (korjaili asentoa vähän liian usein). Ei se kymppi mistä oon haaveillut jo vuosia.
   Yksi positiivinen puoli tässä oli. Tiran vierestä lähti koira (kävellen ohjaajansa luokse) ja Tira pysyi maassa!

Seuraaminen kytkettynä 9,5
- Jee :) Mun mielestä ihan nättiä, pari perusasentoa taisi olla vähän vinoja?

Seuraaminen taluttimetta 9
-
Jee :) En mä muista mistä lähti piste.

Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 10
- JEE :)

Luoksetulo 8
-
Tässä oli vähän huonoa tuuria. Just kun liikkeenohjaaja sanoi käsky, hallin sivusta kuului jotain vikinää/vinkumista/ulinaa niin, että Tira käänsi pään sinne. En viitsinyt odottaa montaa sekuntia vaan annoin käskyn. Siinä vaiheessa Tira käänsi taas pään muhun päin ja totteli toista käskyä. Alku oli lupaavaa laukkaa, mutta parin metrin jälkeen joku koira rupesi haukkumaan taas siellä sivussa ja Tira vetäisi korvat luimuun ja ravasi mun luokse vähän hämmentyneen näköisenä. Pisteet lähtivät siis kaksoiskäskystä.

Seisominen seuraamisen yhteydessä 0
-
Plääh. Jankkasin Tiralle koko viikon sitä maahanmenoa niin tietysti se meni tossakin maahan.. Mietin vielä siinä ulkona ennen kehää ottaisinko seisomisenkin, mutta en viitsinyt sekoittaa enempää. Ehkä olisi pitänyt :D En tiedä oliko Tira vielä vähän hämillään edellisestä liikkeestä, koska se jäi istumaan vähän jähmettyneen näköisenä, kun vapautin sen luoksetulon perusasennosta.

Estehyppy 10
-
Oon tyytyväinen :)

Kokonaisvaikutus 10
- Jeejee :)

ALO1 169
ja TK1!!!
sij. 4/8

Jipiiiiiii, alokasluokka on ohi! :) Kokeesta jäi liikkeestä seisomaanjäämistä lukuunottamatta ihan hyvä fiilis enkä mä pyörtynyt taaskaan kehään. Nyt reenimään avon paikallamakuuta niin päästään joskus korkkaamaan sekin luokka :)

25.9. eli seuraavana päivänä tokokokeesta aloitettiin taas vetokurssi. Oltiin samalla kurssilla kaksi vuotta sitten ja silloin Tira pääsi jo vetämään vähän kärryjä. Ei mitään toivoa, että Tira muistaisi niin kauas joten aloitettiin suosiolla ihan alkeista. Aisojen yli käveleminen onnistui ihan kevyesti, mutta niiden nostaminen maasta jännitti Tiraa vähäsen. Etutassut pysyivät paikoillaan aisojen vieressä, mutta takapää lähti hivuttautumaan kauemmas :D Lisäksi käveltiin niin, että mä kannoin aisoja toisessa kädessä (ei ongelmaa) ja myöhemmin Marjo ja mulle tuntematon avustaja pitivät aisoja ylhäällä ja mä palkkasin Tiraa, kun se käveli nätisti siinä vieressä tai niiden alla. Lopuksi Tirpu ja muut vetokokelaat katselivat, kun ammattilaisberni näytti miten vedetään :)

Tehtiin aisaharjoitusten välissä myös vähän tokotreeniä. Avokakeja parin metrin matkalta (toimi hyvin!) ja pieniä seuraamispätkiä (tiiviitä ja hyvässä kontaktissa).

1317057351_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1317057336_img-d41d8cd98f00b204e9800998e